انواع لوله های پلاستیکی در لوله کشی ساختمان

لوله های پلاستیکی

انواع لوله های پلاستیکی در تاسیسات ساختمان

لوله های پلاستیکی

 

انواع لوله کشی پلاستیک

لوله پلاستیک

لوله پلاستیک

لوله پلاستیک در اشکال متفاوت به شرح تحت ساخت واستفاده در صنعت تاسیسات قرار می‌گیرد . در کشور‌ایران برای لوله کشی آب سرد و گرم اکثر وقت ها در صورتیکه همگانی است به دلیل ارزانی لوله های گالوانیزه نسبت به لوله پلاستیک پایپ و سوپر پایپ استعمال از لوله های گالوانیزه در سیستم لوله کشی آب شهری در داخال منازل و اماکن همگانی و ارگانهای مدنی در قبل زیاد همگانی بوده است , اما در ده سال های اخیر با اعتنا به وفور و مزایای لوله پلاستیک ( پایپ ) استعمال از لوله های فلزی به جهت عدم سعی مطلوب آنان منسوخ شده است .

از مزایای لوله پلاستیک به شرح تحت است :

قدمت طولانی

مقاومت در قبال خوردگی و پوسیدگی

کاهش مخارج اول سلام دنیا!

کاهش مخارج تعمیر و حفظ

عدم تاثیر بروی طعم , رنگ و بوی آب

تنوع در اتصالات

اشکال پلی پروپیلن

پلی پروپیلن یک کدام از کاربردی ترین گونه لوله پلاستیک هست که در سالهای اخیر فروش جهانی زیاد بالایی داشته , لوله پلاستیک از نگاه متاع به سه تیم H , B , R تقسیم بندی می شود . که در تحت به صورت مختصر در رابطه آنان توضیح داده می شود .

۱ – پلی پروپیلن ( PP+H ) هموپلیمر : این گونه دارنده خاصیت مکانیکی نیکی بوده مقاوم در قبال مواد شیمیای هست که در صنعت های از آن استعمال می شود .

۲ – کوپلیمر ضربه ای ( PP+B ) : این گونه به جهت استحکام بسیار , مقاومت بالا در قبال ضربه و قدمت طولانی و استوار درمقابل مواد شیمیایی سبب ساز شده که استعمال های وسیعی که در فاضلاب های فشار تحت از آن شود . نکاتی برای سرویس کولر در فصل تابستان

۳ – کوپلیمراندم ( PP+R ) : استعمال از این گونه پلیمر به جهت قدمت بسیار و پایداری درمقابل مواد شیمیایی و مکانیکی آن در دما و فشاربالا سبب ساز شده تا در سیستم لوله کشی آب سرد و گرم خانگی از آن وفور مصرف شود .

ویژگی های لوله های پلاستیکی

لوله های پلاستیکی

کیفیت مواد بکار برده شده . درآن ها از نگاه خاصیت شیمیایی و فیزیکی و مکانیکی دارا هست . مواد تشکیل دهنده لوله پلاستیک از قبیل کشش , مقاومت در قبال حریق خاصیت مکانیکی طویل مقطع و کوتاه مقطع , خاصیت بهداشتی مانند مقاومت در قبال تهاجم ها میکروبیولوژی و اکروبیلوژی , آزمایش چشایی , کارداران پروسه ساخت , خاصیت در قبال موقعیت محیطی از قبیل روشنایی آفتاب , موقعیت آب و هوایی مختص , حیوان ها جونده وتاثیر هرمورد از پارامترها بر روی کیفیت لوله ها را می بضاعت و توان در کاربرد , اینلوله در صنعت ( تاسیسات ) وصنایع دیگر اسم موفقیت .

این گونه لوله ها مقاوم در قبال خوردگی بوده که با استعمال بی آلایش خیس , افت فشار کمتر را دارا بوده وانعطاف پذیری بخش اعظم هست , لوله پلاستیک مقاومت نیکی در قبال ارتعاش تعدد شیوه های اتصال به یکدیگر هست , ضمنا عایق صوت و با قدمت طولانی در استعمال از آنان در سیستم های گرمایش از کف و همینطور اقتصادی بودن آنان و از نگاه مقاومت مکانیکی تحت و عدم تحمل دما و فشار بسیار . با اعتنا به نفوذپذیری اکسیژن بالا و همینطور ضریب انبساط طولی بسیار می بضاعت از محسنات این گونه لوله پلاستیک دانست .

از لوله پلاستیک می بضاعت و توان برای لوله کشی آب سرد وگرم با قدمت طولانی به جهت عدم زنگ زدگی و عدم انباشتگی رسوبات استعمال نمود .

اتصالات لوله پلاستیک

اتصالات لوله سپید پلاستیک

اتصالات لوله سبز پلاستیک

اتو و قیچی لوله کشی پلاستیک

اتصالات لوله پلاستیک توسط دستگاه جوش ( اتو لوله کشی ) که دارنده المنت برقی هست و به آن اصطلاحا اتو یا این که فیوژن گفته می توان به یک دیگر متصل می گردند . دستگاه فیوژن بر طبق استاندارد های صنعت پلی پروپیلن پباده سازی و درست شده که درای قالب هایی است که به دو صورت نر و ماده درست شده گردیده اند . قالب ماده برای ورود لوله بوده و قالب نر برای ورود اتصال و گرم کردن آن هست در بعضا از دستگاه های فیوژن به جای یک المنت از دو المنت مستعمل شده‌است که سرعت بالاتری نسبت به دیگر دستگاه ها دارااست , بطور کلی سرعت فعالیت کاری با دستگاه الکتروفیوژن زیاد پر سرعت خیس کار با لوله های آهنی هست اما از نگاه استاندارد های لوله کشی طرز نصب کلیه لوله ها از جمله فلزی و غیر فلزی یکسان است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *