آشنایی با دستشویی قدیمی ذوزنقه ای

شاید شما هم به خاطر داشته باشید که در زمان های قدیم و در منازل قدیمی تر کودکان برای رفتن به سرویس بهداشتی ترس و اضطراب داشتند زیرا از محیط توالت می ترسیدند. واضح‌تر بخواهیم بگوییم در واقع کودکان از سنگ توالت قدیمی ترس داشتند زیرا در آن دوران ها در همه منازل از دستشویی قدیمی ذوزنقه ای استفاده می شد در این مطلب می خواهیم به گذشته ها و تجدید خاطرات دستشویی های ذوزنقه ای بپردازیم.
خوشبختانه امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی توالت های ایرانی و فرنگی بسیار به روز ساخته شده اند که هیچ شباهتی به توالت های قدیمی ندارند و استفاده از آن ها بسیار ساده و راحت شده است.

سنگ دستشویی قدیمی ذوزنقه‌ای چه شکلی بود؟

برای افراد قدیمی سنگ توالت ذوزنقه ای خاطره و برای دهه هشتادی ها نودی ها به نوعی بیان تاریخ فرهنگ ایرانی می باشد خوب است بدانید که سنگ توالت ذوزنقه ای قسمتی از خاطرات تلخ گذشتگان ما بوده است و این افراد به شکل پیروزمندان آن را پشت سر گذاشته و از آن جان سالم به در برده اند.
دستشویی قدیمی ذوزنقه ای نوعی توالت ایرانی بسیار قدیمی بوده که از سنگ ساخته شده است و مانند توالت های امروزی دارای رنگ و لعاب و غیره نبوده است بلکه تنها سنگی تیره بوده که داخل آن به شکل کیف ذوزنقه ای شکلی خالی شده و در مرکزیت آن محل خروج فاضلاب قرار داشته است.

توالت های قدیمی ذوزنقه ای مستقیم بر روی چاه فاضلاب قرار داشتند و به همین خاطر در اکثر خانه ها بیرون از منزل ساخته می شدند این امر در تربیت کودکان کمک به سزایی کرد تا از والدین خود حرف شنوی بیشتری داشته باشند.
تا به امروز پس از سالها تحقیقات هیچ دلیل قانع کننده ای برای ساخت دستشویی قدیمی ذوزنقه ای پیدا نشده است و تنها شواهد و مدارک موجود حاکی از تمرین دادن کودکان به حرکات ورزشی و تلاش برای تربیت آنها در زمینه ورزش و شجاعت می باشد خوب است بدانید که همان کودکان گذشته، امروزه توالت های ایرانی به روز و پیشرفته ای را طراحی کردند تا جایگزین توالت های قدیمی شوند و از شر آن سنگ توالت های قدیمی خلاص شدند.

با مشاهده هر نوع گرفتگی در لوله فاضلاب دستشویی ایرانی و فرنگی امروزه می توانید از منابع متعدد درخواست لوله بازکن بدهید که یکی از آنها سایت برچسب می باشد برای دسترسی به شماره افراد متخصص لوله بازکنی در غرب تهران، شرق، شمال و جنوب سرویس مورد نظر خود را به همراه خیابانی که در آن زندگی می کنید جستجو نمایید تا بتوانید از خدمات این افراد در سراسر تهران بلافاصله پس از تماس اولیه بهره مند شوید.

مشکلات و ایرادات دستشویی قدیمی ذوزنقه

معمولاً افراد زیادی هستند که زمانی که میخواهد با خنده و مزاح از مشکلات و خاطرات گذشته خود صحبت کنند بحث را به سنگ دستشویی ذوزنقه ای قدیمی ‏می کشانند. در ادامه به چند نمونه از این مشکلات اشاره می کنیم.

  • ارتفاع بسیار زیاد تا محل خروجی فاضلاب: سنگ دستشویی قدیمی ذوزنقه ای یا همان سنگ توالت های قدیمی به اندازه حدودا یک ساق پای درشت از محل خروجی فاضلاب فاصله داشتند، ارتفاعی حدود یک متر لذا اگر جسمی داخل چاه می افتاد به مرکز زمین می رسید و ذوب میشد و دیگر بیرون اوردن آن غیر ممکن بود.
  • فاصله زیاد دو طرف سنگ از هم: با توجه به اینکه توالت ذوزنقه ای در واقع سنگی بود که درون آن را خالی کرده بودند فاصله بین جا پاهای آن نه تنها استاندارد نبود بلکه به هیچ وجه اصولی نبود و کودکان برای نشستن بر روی آن باید تمرین انعطاف پذیری می کردند تا  پاهای آن ها به اندازه صد و هشتاد درجه باز شده و به دو طرف سنگ توالت برسند.

تنها مزیت اصلی دستشویی قدیمی ذوزنقه ای این بود که به دلیل نداشتن لوله کشی مستقیماً به چاه فاضلاب وصل میشد و دیگر از معضلات گرفتگی لوله های فاضلاب و صرف هزینه های لوله بازکنی که توالت های امروزی با آن درگیرند برخوردار نبود، امروزه حتی شاهد آن هستیم که برخی از افراد سودجو در ظاهر لوله بازکن بعضاً به منزل افراد مختلف مراجعه کرده و با گرفتن هزینه های گزاف از آنان اقدام به باز کردن چاه توالت می نمایند. پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله جنایت در پوشش لوله بازکنی شمال تهران را در سایت برچسب مطالعه نمایید تا به دام این افراد سودجو نیفتید.

از این مسائل که بگذریم اگر شما شخص شجاعی می بودید و استفاده از توالت ذوزنقه ای را با موفقیت پشت سر می گذراندید پس از آن برداشتن آفتابه های مسی شما را به مردان آهنینی تبدیل میکرد که به مرور زمان بدنشان ورزیده تر میشد.

دستشویی قدیمی ذوزنقه ای نوع قدیمی توالت ایرانی بود که از جنس سنگ ساخته می شد و مثل توالت های امروزی دارای لعاب و… نبود بلکه سنگ توالت قدیمی فقط سنگی بود تیره که داخل آن به شکل ذوزنقه قیفی شکلی خالی شده بود و در مرکز آن محل خروج فاضلاب قرار داشت.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *