آشنایی با کولر های گازی پرتابل و نحوه ی کار با این کولر ها

نصب کولر گازی پرتابل

شناخت با کولر های گازی پرتابل و روش ی کار با این کولر ها

این جور از کولرهای گازی  , داخل پنجره هایی کشویی با بعدها شرح داده شده در تصاویر تحت نصب می شوند . بعدها بر حسب اینچ می باشند .

محل قرار گیری پنل های لوله تهویه کولر گازی پرتابل

پنل های محل قرار به دست آوردن لوله تهویه کولر , نظیر صورت داخل پنجره قرار می‌گیرند .

مقدمه عایق چسبدار را طبق بعدها پنجره بریده و به حاشیه بالا و تحت پنجره بچسبانید , و تکه های کوچکتر را مطابق صورت به کناره ها بچسبانید . لوله بازکنی دروس تهران

دو یا این که چندین پنلی که داخل پنجره قرار می‌گیرند را نظیر صورت به نیز متصل نمائید . در شرایطی‌که پنجره کوچک باشد یک پنل کافی خواهد بود .

عایق سوای چسب را در درز پنجره فرو نمائید .

لوله تهویه را مطابق صورت به بدنه کولر گازی پرتابل  متصل کرده , و راز دیگر آن را در پنل نصب شده داخل پنجره قرار دهید . برای اینکار می بایست راز آن را در ترک خروجی قرار داده و در جهت مشخص و معلوم شده بکشید تا جا بخورد . در آوردن اجسام از چاه توالت و فاضلاب گاندی تهران

بعداز جا به دست آوردن لوله تهویه در ترک خروجی , آن را با پیچ سفت نمائید .

نصب کولرگازی ایستاده

آموزش نصب کولر گازی پرتابل

راهنمای نصب کولر گازی اسپلیت 

ابزار ضروری برای نصب کولر گازی اسپلیت

مولتی متر دیجیتالی

میکرون سنج

پمپ خلاء

کپسول نیتروژن و رگولاتور

پیچ گوشتی چهار سو شماره دو

آچار آلن ۴ میلی متر

گیره

خم کننده لوله مسی

سطح

متر

تیم آچار

نصب واحد های داخلی و خارجی کولر های گازی

نصب واحد داخلی کولر گازی اسپلیت

واحد داخلی کولر گازی اسپلیت را از بسته بندی بیرون کرده و پد را نظیر صورت روی دیوار نصب نمائید . برای اطمینان از صاف بودن پد , از سطح استعمال نمائید .

با اعتنا به علامتها و متن های روی پد , واحد داخلی کولر را روی آن سوار نمائید .

مبنا های پشت واحد داخلی کولر را گشوده نمائید و کولر را به آنان توکل دهید .

چهار سیم ولتاژ تحت ذی‌ربط را همان طور که در نصیب راهنمای نصب واحد فرنگی هم توضیح داده خواهد شد , به واحد داخلی متصل نمائید .

برای سهولت در عبور دادن سیم ها از ترک داخل دیوار , آنان را با نوار چسب پهن اختصاصی به نیز بچسبانید .

نصب واحد فرنگی کولر گازی

پد اختصاصی را روی پشت بام یا این که محل متبوع خویش قرار دهید . مبنا های پلاستیکی را به مبنا های یونیت فرنگی وصل نمائید و یونیت را بر روی پد قرار دهید .

نصب کولر گازی پرتابل

در شرایطی‌که از لوله های پیش ساخته استعمال نمی‌کنید , میتوانید راز پیچ ها را از روزنه های واحد فرنگی گشوده نمائید .

بعداز برش دادن لوله های ضروری , منزه و مسدود نبودن لوله ها را آنالیز نمائید . خط منتقل کننده ماده مبرد را متصل نمائید و آن را با استعمال از یک آچار گشتاور و یک آچار دیگر سفت نمائید .

بعد از اتصال خطوط منتقل کننده مبرد , تیم را از دید نشتی نداشتن آنالیز نمائید .

یک کپسول نیتروژن یاروهمدم با یک تهیه کننده ایمنی را به خدمت روزنه های یونیت فرنگی متصل نمائید . فشار هوا را بر روی ۱۵۰psi g قرار دهید و به سراغ سیمکشی ها بروید .

سیم های ولتاژ تحت را با اعتنا به کدهای الکتریکی وصل نمائید . همان طور که در بخش گذشته گفته شد , در‌این فرصت ۴ سیم ولتاژ تحت هم می بایست به واحد داخلی متصل شده باشند . در پی عملیات نصب , سه سیم ولتاژ بالا را مطابق استانداردهای محلی به واحد فرنگی متصل نمائید .

بررسی عدم وجود نشتی اتصالات کولر گازی

با استعمال از محلول آب و صابون , نشتی نداشتن اتصالات را آنالیز نمائید . در‌این فی مابین فشار گاز نیتروژن و سیم پیچ اواپراتور می بایست کماکان ۱۵۰ psig باشد .

پمپ خلاء و میکرون سنج را با استعمال از یک سرگردان چندین راهه به کندانسور متصل و تخلیه سیستم را مقدمه نمائید . مخزن پمپ خلاء می بایست دارنده روغن جدید و توانا به تولید یک خلاء عمیق باشد .

به میکرون سنج نگاه نمائید . پمپ می بایست بتواند خلاء حدودا متساوی ۵۰۰ میکرون را ظرف ۳ تا ۵ دقیقه تولید نماید . اما در شکل بلند بودن لوله ها این فرصت بخش اعظم خواهد بود .

بگذارید پمپ سی دقیقه با خلاء ۵۰۰ میکرون کار نماید , بعد روزنه پمپ را ببندید . در شرایطی‌که عدد میکرون سنج بعداز ۱۰ دقیقه از ۱۰۰۰ میکرون اکثر نباشد , تخلیه بی نقص شده‌است . در شرایطی‌که این مقدار از ۱۰۰۰ میکرون بخش اعظم باشد , روزنه را گشوده نمائید و پمپ را برای سی دقیقه دیگر به کار بیندازید . در شرایطی‌که گشوده نیز میزان هوا از ۱۰۰۰ میکرون بخش اعظم باشد , احتمال وجود نشتی موجود است که می بایست به آن رسیدگی نمائید . در غیر این شکل کار نصب کولر گازی اسپلیت نسبتاً تمام شده‌است .

نصب کولر گازی پرتابل

در شرایطی‌که لوله های شما از۲۵ فوت یا این که ۷ . ۶ متر اکثر یا این که کمتر باشد , می بایست میزان مبرد را طبق کتاب راهنمای نصب بخش اعظم یا این که کمتر نمائید , بدین شکل که به ازای هر فوت , ۰ . ۲۲ اونس به میزان ماده مبرد بیش تر یا این که قلیل نمائید . کتاب راهنما ارتفاع خطوط را ۳۰ فوت یا این که ۹ . ۱ متر در حیث گرفته است , که برای این ارتفاع می بایست ۱ . ۱ اونس مبرد به سیستم بیش تر کرد .

بعد از آنالیز کردن و تهیه این موردها , واحد فرنگی را به برق وصل نمائید و واحد داخلی را هم به کار بیندازید . لوله بازکنی سپهر شبانه روزی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *