آنچه که شما باید در مورد دستگاه لوله بازکنی و شیوه عملکرد آن بدانید

برای شما نیز پیش آمده است که لوله فاضلاب منزلتان دچار گرفتگی شده باشد و بدون چاره میباشید این خلل را برطرف نمایید . ولی مطلقا با این سوالهای روبرو شده‌اید , برای رفع این گرفتگی لوله فاضلاب چیکار کنم ؟ با چه ابزاری بایستی این مشل را حل کنم ؟ برای باز کردن لوله فاضلاب میتوانید از مایع لوله بازکنی , اسید لوله بازکنی , پودر لوله بازکنی , فنر لوله بازکنی و دستگاه لوله بازکنی استفاده کرد .
هر یک از موارد ذکر شده اگر کارساز میباشند که گرفتگی شدید نباشد . اسید لوله بازکنی , مایع لوله بازکنی و سایر مورد ها برای گرفتگی‌های ضعیف مناسب می باشند . در شرایطی‌که علت گرفتگی خاک یا این که رسوبات فاضلاب باشد این اسیدها و مایع قادر به رفع آن‌ها نیستند و در‌این‌حالت‌ است که بایستی از دستگاه لوله بازکنی به کارگیری نمائید .

دستگاه لوله بازکنی

قبل از ساخته شدن دستگاه لوله بازکنی , اشخاص برای باز کردن لوله از فنر به همراه دریل استفاده می‌کردند . به‌این صورت که فنر را به سر دریل می‌بستد و اقدام به بازکردن لوله می‌کردند . اختلال این روش در‌این بود که دریل با سرعت می‌چرخید و فنر را به دیواره‌ها می‌کوبید و با ساخت دستگاه لوله بازکنی این مشل حل شد .

دستگاه لوله باز کنی لوله بازکنی آرارات شبانه روزی تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی وحیدیه شرق تهران شبانه روزی

فواید دستگاه لوله بازکنی

دستگاه لوله بازکنی , بهترین ابزار برای بازکردن لوله‌های گرفته شده فاضلاب است که کار با آن بسیار معمولی است . ساختار این دستگاه از موتور و فنر است . موتور نیروی ضروری برای کارکرد دستگاه لوله بازکنی را تامین میکند و فنر نیروی بازکننده لوله بازکنی را برای حذف گرفتگی‌ها .
دستگاه لوله بازکن فواید زیاد دارد که به اصلی‌ترین آنها اشاره می‌کنیم :
۱ – کوچک و قابل حمل
۲ – استفاده از برق شهری
۳ – بازکردن گرفتگی‌های سخت
۴ – سرفنرهای مختلف
۵ – فنر بلند برای لوله‌های طولانی
۶ – محیط جمع‌کننده فنر
۷ – سرعت فعالیت در مفتوح کردن گرفتگی
۸ – مطلوب برای موسسات لوله بازکنی

دستگاه لوله بازکنی

روش کار با دستگاه لوله بازکنی چگونه است ؟

برای شروع بع کار با دستگاه لوله بازکنی , ابتدا آن را به برق وصل کنید . بعد سرفنر متبوع را به سرفنر دستگاه لوله بازکنی وصل میکنیم و آن‌گاه فنر دستگاه لوله بازکنی را به آرامی از محیط مخصوص فنر که روی دستگاه لوله بازکنی قرار گرفته است بیرون می کنیم و وارد لوله فاضلابی که دچار گرفتگی شده‌است می کنیم . آنقدر فنر دستگاه لوله بازکنی را داخل لوله فاضلاب وارد میکنیم که سرفنر دستگاه لوله بازکنی به محل گرفتگی لوله فاضلاب رسد . بعد کلید روشن , دستگاه لوله بازکنی را فشار می‌دهید تا موتور دستگاه لوله بازکنی آغاز به تکان نماید . حال فنر دستگاه لوله بازکنی گرفتگی‌های درون لوله را باز مینماید .
صرفا کاری که لازم است انجام دهید این است که با دقت و آرامش , فنر دستگاه لوله بازکنی را به داخل لوله فاضلاب فشار دهید . علت این کار این است که فنر بیشتر وارد لوله فاضلاب شود و تمام گرفتگی آن را از در بین ببرد . همینطور می‌توان از کلید چپ‌گرد و راست‌گرد جهت تاثیر بیشتر دستگاه لوله بازکنی استفاده کرد . بعداز باز شدن لوله بوسیله دستگاه لوله بازکنی بایستی فنر دستگاه را از داخل لوله بیرون کرد و در محل اختصاصی روی دستگاه لوله بازکنی جمع کرد . پس بیرون شدن فنر از لوله فاضلاب بایستی کمی آب درون لوله ریخته شود تا مواد زائد درون لوله به داخل چاه ساماندهی شوند و مجدد سبب ساخت گرفتگی نشوند .

دستگاه لوله باز کنی

در چندین مورد که کشش آب به آهستگی و با مشکل فراوان صورت می گیرد , می توان از پمپ کردن معمولی به شیوه زیر برای باز کردن لوله استفاده کرد :

نحوه انجام این کار به‌این صورت است که آب را در بخشی که دستشویی , کفشویی یا این که کاسه دستشویی قرار دارا هستند باز میکنیم و آنگاه با فشار بسیار پمپ را در محل ذی‌ربط قرار میدهیم تا فشار و نیروی وارد شده توسط پمپ باعث متراکم شدن لاستیک پمپ به داخل سیفون و شتر گلو شود و به‌دنبال گرفتگی لوله رفع و بایستی گفت این هوای متراکم هست که سبب رفع گرفتگی لوله فاضلاب می شود .
به کار گیری از تراکم هوا : گاهی اوقات گرفتگی به خاطر وجود یک شیء خارجی یا این که سخت شدن فضولات است که درین طور مواقع بایستی گرفتگی لوله را با دستگاه تراکم هوا باز کرد .

در هنگام به کارگیری از این روش به یکسری نکته توجه نمائید :

الف ) دستگاه تراکم هوا دارنده مخزنی است که داخل آن با تلمبه زدن هوا انباشته می شود و روی کاغذ مدرجی که خویش دستگاه دارااست عقربه ای تکان می نماید تا میزان هوا نشان داده شود . با حفظ دقیق و امن دستگاه به نحوی که ریسک پس زدن و پیدایش اتفاق ای وجود نداشته باشد , اهرم دستگاه را می‌کشیم که در پی آن فعالیت پمپ کردن صدای شدیدی ساخت می‌کنید و صورت می‌گیرد و لوله پیرو آن بلافاصله باز می شود .

ب ) در بعضا از مواقع قابلیت این موجود است که چنددفعه ضروری باشد کار کمپرس هوا را با این دستگاه انجام دهید تا گرفتگی لوله برطرف شود . خدمات کندن چاه شهرک امید شرق تهران فوری

ج ) برای این‌که آزمون فرمائید لوله باز شده‌است یا این که خیر خوب تر است آب را به داخل لوله ها باز فرمائید و سرعت کشش را ببینید , سرعت کشش بالا نشان از رفع گرفتگی لوله دارااست .

چنانچه روش های بالا پاسخ نداد یا این که قابلیت آن وجود نداشت می‌توانید روش فنر زنی را انجام دهید . مسافت دربین مکان گرفتگی لوله با شتر گلو زیاد میباشد و برای انجام کار فنر زنی بایستی از دستگاه مخصوصی به کارگیری کرد . این دستگاه می بایست به یک منبع برق متصل باشد .

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
توالت در ژاپن

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *