مفهوم کول چاه و نکات کاربردی آن

حفر چاه

تعریف کول چاه

به لوله‌های سیمانی پهناور که در نزدیکی چاه قرار میدهند کول گفته میشود . انگیزه از کول و کول گذاری در هنگام حفاری چاههای آب و فاضلاب خودداری از ریزش خاک به داخل چاه می باشد . به کارگیری از کول داخل چاه‌ها دوچندان مطلوب است . به کارگیری از کول منجر خودداری از ریزش چاه و خاک میکند . نشت یابی لوله هاشمیه مشهد

دوره ایجاد او‌لین کول به وسیله آدم به صدق معین وجود ندارد . کول در حین هزاران سال به اشکال و انواع متعدد و جنسهای متعدد وجود داشته است و در مورخ مدام تلویحا به آن اشاره شده‌است .

لوله

انواع و اشکال کول چاه

رفع بوی بد فاضلاب کرج

امروزه اشکال مختلفی از کول در بازار موجود است . معمولا کالا کول از بتن بوده به دو شکل گرد ( بنام میله ) و بیضی ( بنام انباری ) قضیه مصرف قرار میگیرد . هر مورد از اشکال کول با اعتنا به جور چاه قضیه به کارگیری قرار میگیرد .

کول میله یا این که گرد :

کول گرد به قطرهای ۶۰ – ۷۰ – ۸۰ – ۹۰ – ۱۰۰ سانتی متر ساخت میشود که طول آن ۲۵ سانتی متر و قطر هر طرف بتنی آن ۵ سانتی متر است که هر ۴ قالب برابر یک متر می باشد که سازه به قطر میله چاه حفر شده به وسیله مقنی قضیه به کارگیری قرار میگیرد . برای تقویت کول از تسمه‌های فنری عدل بندی به کارگیری میشود . که در شکل کنار گذاشتن بر داشتن و زخم دیدن کول در هنگام جابجایی و تخلیه با خواص فنری که تسمه دارااست وضعیت هندسی کول تا دوره کارگزاری مراقبت شود .

اشخاص متعددی رغبت دارا هستند که از کولهای میلگرد دار به جای کولهای دارنده تسمه به کارگیری نمایند لکن چرا که ارزش میلگرد آپدیت و دوچندان بالا می باشد مقرون به صرفه وجود ندارد . ضمن این که خمکاری میلگرد و بستن دو راز آن هم برای قرار دادن در قالب کول عصر متعددی جهت ساخت صرف میکند . براین اساس در کل ساخت کول با میلگرد به صرفه وجود ندارد .

چاه فاضلاب

بارگیری کول چاه

بارگیری کولها هم خویش نکته دوچندان مهمی است . برای بارگیری کول به موارد ذیل اعتنا نمائید .

– کول میله ۷۰سانتی در هر خاور ۲۵ متر و نیسان ۱۰ متر قابل بارگیری است .

– کول میله ۶۰سانتی در هر خاور ۲۵ متر و در نیسان ۱۰متر قابل بارگیری است . لوله بازکنی و لایروبی چاه بلوارابوذر

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *